يادواره 3000 شهيد اطلاعات سپاه برگزار مي‌شود
می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
چهار شنبه 11 اسفند 1389برچسب:, :: 2:10 :: نويسنده : مهدی پارسا

12 اسفند در تهران؛
يادواره 3000 شهيد اطلاعات سپاه برگزار مي‌شود

 

خبرگزاري فارس: دبير يادواره شهداي جامعه اطلاعاتي سپاه گفت: نخستين يادواره 3 هزار شهيد اطلاعات، پنجشنبه 12 اسفند با حضور جمعي از مسئولان لشگري، فرماندهان و اعضاي قرارگاه‌هاي اطلاعاتي و خانواده معظم شهدا و ايثارگران برگزار مي‌شود.


 

  ردار محمدمهدي حسيني؛ دبير يادواره شهداي جامعه اطلاعاتي سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: اين يادواره با هدف الگوسازي نسل جوان اطلاعات و تجليل از انگيزه‌هاي الهي سربازان گمنام امام زمان (عج)، معرفي ابتكارات و خلاقيت‌هاي شهداي اطلاعاتي در عرصه‌ اطلاعاتي و جمع‌آوري و ساماندهي آثار به جا مانده از شهداي اطلاعات برگزار مي‌شود.
 ي افزود: به منظور برپايي نخستين يادواره 3 هزار شهيد اطلاعات عمليات، در بهمن‌ماه سال 88 مقدمات برپايي يادواره انجام و برگزاري آن در برنامه‌هاي سال 89 سازمان بسيج قرار گرفت.
 سيني بيان داشت: از ابتداي سال 89 با تعيين برنامه‌هاي مشخص، شناسايي و تكميل پرونده و فرم‌هاي مورد نياز بيش از 3 هزار نفر از شهداي اطلاعات در سطح كشور توسط گروه‌هاي تحقيق استاني انجام شد.

 شهيد «حسن باقري» و شهيد «سيد كاظم كاظمي» شهداي شاخص اطلاعات

 بير يادواره 3 هزار شهيد جامعه اطلاعاتي سپاه گفت: از ميان شهداي شناسايي شده اطلاعات، 171 نفر كه مسئوليت اطلاعات را در دو حوزه اطلاعات عمليات و امنيت داخلي و خارجي برعهده داشتند، به عنوان «شهداي اسوه اطلاعات» تعيين شدند.
 ي افزود: بر اين اساس، شهيد «حسن باقري» و شهيد «سيدكاظم كاظمي» به عنوان شهداي شاخص اطلاعات معرفي شدند.

 توليد 42 عنوان كتاب و 16 مستند كوتاه با موضوع شهداي اطلاعات عمليات

 ردار حسيني با اشاره به ساير اقدامات ستاد بزرگداشت شهداي اطلاعات عمليات خاطرنشان كرد: با كمك گروهي از محققين، جمع‌آوري اسناد و مدارك شهداي اسوه اطلاعات صورت گرفت تا بر اين اساس، زمينه توليد نرم‌افزار شهداي اطلاعات و سرگذشت پژوهي شهداي منتخب فراهم شود.
 ي، سرگذشت پژوهي را يكي از شيوه‌هاي مؤثر به منظور معرفي شهداي اطلاعات عمليات خواند و افزود: با اين شيوه مي‌توان ياد شهيدان را از منظر سيره و منش زندگي تبيين كرد و علاوه بر اين براي نسل جوان آينده اطلاعات الگو سازي مفيدي صورت ‌گيرد.
 بير يادواره 3 هزار شهيد جامعه اطلاعاتي سپاه اضافه كرد: در اين زمينه گروه محققين از شيوه مصاحبه، پرسشنامه و بررسي‌هاي ميداني و اسنادي استفاده كرده‌اند؛ همچنين بيش از هزار ساعت مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان 70 اسوه شهيد اطلاعاتي صورت گرفته كه توسط گروه‌هاي متعددي پياده‌، آماده‌سازي و ويراستاري شده است.
 ردار حسيني از نگارش و تدوين 42 عنوان كتاب با موضوع شهداي اطلاعات و امنيت خبر داد و گفت: اكنون 5 عنوان از اين كتاب‌ها منتشر شده كه در قالب بسته‌هاي فرهنگي ارائه خواهد شد. همچنين مراحل آماده‌سازي و انتشار ساير كتاب‌ها نيز تا 50 درصد رشد داشته و به زودي به چاپ مي‌رسد.
 ي عنوان كرد: تهيه و تدوين 16 مستند كوتاه تلويزيوني از شهداي اطلاعات به همت گروه روايت فتح و توليد فيلم كوتاه با موضوع معرفي نقش اطلاعات عمليات در كشف و شناسايي كودتاي نوژه از جمله مهمترين اقدامات ستاد يادواره شهداي اطلاعات عمليات است كه در بازه زماني مشخصي از رسانه ملي پخش خواهد شد.
سردار حسيني اظهار داشت: يادواره «چشمان آسماني انقلاب اسلامي»، گامي براي پاسداشت شهداي گمنامي است كه در سه دهه گذشته علي‌رغم تلاشي كه از جان مايه گذاشتند و اشراف اطلاعاتي را رقم زده‌اند تا امروز به لحاظ ماهيت فعاليت اطلاعاتي نقش و ياد آنها قابل ارائه نبوده است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه